piatok 30. decembra 2011

Špenátové halušky


POTREBUJEME

Na cesto
  • 450 g mrazeného špenátu
  • polohrubú múku
  • 1 ČL soli do cesta + 1 ČL soli do vody na halušky
Na omáčku
  • 200 ml mlieka
  • rozne druhy syrov (ja som použila všetky čo sme mali doma :-). Najradšej však mám keď sa v tejto omáčke nachádza syr s modrou plesňou a údený syr.)
  • štipka muškátového orieška
  • čierne korenie
POSTUP
  1. Dáme uvariť vodu spolu s lyžičkou soli.
  2. V miske si zmiešame rozmrazený špenát spolu s polohrubou múkou a soľou. Pridáme toľko múky aby nám vzniklo polotuhé cesto.
  3. Takto pripravené cesto nahádžeme cez sito na halušky do vriacej vody.
  4. Varíme 3 až 5 minút alebo kým nám halušky nevyplávajú na povrch. 
  5. Uvarené halušky precedíme cez sito a premyjeme v studenej vode.
  6. Premyté halušky dáme do misy a zakryjeme.
  7. Do hrnca si dáme mlieko a pridáme syry, ktoré máme v chladničke. Ja som na 200 ml mlieka použila 4 trojuholníky syra Kravička, 5 plátkov syra Apetitio, asi 60 g syra Gouda, ktorý som nastrúhala. 
  8. Zohrejeme, ale pozor nevaríme, a zamiešame, aby sa nám všetky syry pekne roztopili a spojili dokopy.
  9. V prípade, ak sa nám bude zdať omáčka riedka pridáme ešte syr podľa vlastnej chuti.
  10. Dochutíme muškátovým orieškom a čiernym korením.
  11. Na tanieri servírujeme špenátové halušky spolu so syrovou omáčkou.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára