sobota 10. mája 2014

Sója so špenátom

V čase detoxikácie, ktorú som si naordinovala sama, pretože som sa zle cítila som znovuobjavila celý rad mojich starých receptov. A nielen to. Takisto ma potešil fakt aké super je mať doma rôzne druhy luštenín, z ktorých sa dajú pripravovať neuveriteľné a hlavne chutné jedlá.
Preto mi dovoľte, aby som Vám na začiatku predstavila "pani Sóju", ktorá medzi lušteninami naozaj predstavuje kráľovnú a to hlavne čo sa týka obsahu bielkovín, keďže ho má najvyšší spomedzi svojich sestier a bratov ;-).  Taká sója dodá nášmu telu celý rád živín- rastlinných bielkovín. A čo je podstatné vo forme, ktorá je ľahšie stráviteľná ako akákoľvek živočíšna bielkovina. Takže hurá vegetariáni a vegáni mám niečo aj pre Vás. Dokonca aj vy milí "deliči" potravín si prídete na svoje. ;-)
POTREBUJEME:
  • olivový olej
  •  1 pór
  • 1 rajčinu
  • 1 čili papričku
  • 1 strúčik cesnaku
  • 150 sóje
  • 125 g čerstvého špenátu prípadne mrazeného
  • soľ
  • horčičné semienka
  • rímsky kmín
  • 1/2 ČL kurkumy
  • 1 ČL mletého koriandru
  • 1/2 ČL garam masaly
POSTUP:
  1. Deň pred prípravou si sóju namočíme (najlepšie cez noc).
  2. Na druhý deň sóju uvaríme domäkka v osolenej vode.
  3. Uvarené sóju scedíme a môžeme začať variť ozajstnú dobrotu.
  4. Na panvici rozohrejeme olivový olej.
  5. Pridáme horčičné semienka a rímsky kmín a opekáme asi 1 minútu.
  6. Keď sa nám začnú uvoľňovať vône horčičných semienok a rímskeho kmínu pridáme pokrájanú čili papričku a umytý na kolieska nakrájaný pór, ktorý opražíme do sklovita.
  7. K takto pripravenému póru pridáme rajčinu pokrájanú na kocky a očistený a roztlačený cesnak a restujeme asi minútu. Dúfam, že nie ste ešte unavení z toľkého restovania. ;-)
  8. K orestovanej zelenine prídáme kurkumu, mletý koriander, garam masalu a soľ.
  9. Zamiešame aby sa nám všetko pekne spojilo a znovu restujeme asi pol minútky.
  10. Nakoniec pridáme uvarenú sóju a umytý špenát a dusíme zhruba 2 minútky nie viac. Nechceme mať zo špenátu jedno zelené blato.
  11. V prípadne potreby ešte dochutíme. 
Dobrú chuť.



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára